OLFIN CAR
Bratří Štefanů 66/85, 500 03  Hradec Králové
Ford

DOBA ELEKTRICKÁ JE TADY

Modelová řada značky Ford nabízí širokou paletu elektrifikovaných pohonných jednotek, které
při provozu pomáhají dramaticky snižovat množství oxidu uhličitého produkovaného vozem.
Zhluboka se nadechněte a poznejte budoucnost udržitelné mobility.

MILD-HYBRID
(mHEV nebo EcoBoost / EcoBlue Hybrid)

Mild-hybridní vozy mají dva zdroje hnací síly, které spolupracují – běžný spalovací motor a akumulátorem napájený kombinovaný startér-generátor. Startér-generátor zde nikdy nepohání vůz sám, ale podporuje spalovací motor. Zvyšuje točivý moment, tím pomáhá při rozjezdu a snižuje tak spotřebu paliva. Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, např. regenerativním brzděním. Nutnost nabíjet ze zásuvky nebo nabíječky tak odpadá.

dostupný pro modely stupeň elektrifikace dojezd čistě na elektřinu
Puma
Focus (EcoBoost Hybrid)
-

HYBRID (HEV)

Hybridy mají dva zdroje hnací síly. Automaticky přepínají mezi konvenčním pohonem spalovacího motoru, pohonem čistě elektrickým a režimem kombinovaným, během něhož vůz pohání oba motory zároveň. Akumulátor se nabíjí automaticky během jízdy, zejména při častém brzdění nebo jízdě z kopce díky regenerativnímu brzdění. Nutnost nabíjet akumulátor ze zásuvky nebo nabíječky odpadá.

dostupný pro modely stupeň elektrifikace dojezd čistě na elektřinu
Kuga 1 ‐ 3 km

PLUG-IN HYBRID (PHEV)

Stejně jako u klasického hybridu mají i plug-in hybridy dva zdroje hnací síly a při jízdě přepínají mezi konvenčním pohonem spalovacího motoru, pohonem čistě elektrickým a režimem kombinovaným, během něhož vůz pohání oba motory zároveň. Zapojování jednotlivých motorů může probíhat automaticky nebo ho můžeme ovlivnit volbou jednoho ze 4 režimů.

Díky většímu akumulátoru je vozidlo schopno ujet čistě na elektřinu až 100 km a skvěle se tak hodí zejména do městského provozu. Jakmile se akumulátor vybije, automaticky se spustí spalovací motor a systém funguje v hybridním režimu. Pro opětovné nabití stačí vozidlo připojit do zásuvky či nabíjecí stanici.

dostupný pro modely stupeň elektrifikace dojezd čistě na elektřinu
Kuga
Ranger
Tourneo a Transit Connect
Tourneo a Transit Custom
40 ‐ 100 km

ELEKTROMOBIL (BEV)

Elektromobily jsou plně poháněné energií pouze z akumulátoru. Akumulátor u elektromobilu je kapacitou mnohokrát větší v porovnání s hybridními pohony a tím dokáže ujet stovky kilometrů jen na elektřinu. Díky tomu je vůz šetrnější k životnímu prostředí, jelikož neprodukuje žádné lokální emise oxidu uhličitého.
Vůz lze nabíjet ze zásuvky nebo dobíjecí stanice. Během jízdy se také může dobíjet sám a tím prodloužit i celkový dojezd.

dostupný pro modely stupeň elektrifikace dojezd čistě na elektřinu
Mustang Mach-E
Capri
Explorer
E-Transit
E-Tourneo a E-Transit Custom
E-Tourneo a E-Transit Courier
309 ‐ 627 km

MOŽNOSTI DOBÍJENÍ


Nabíjení plug-in hybridních vozů a elektromobilů není žádná věda.
Ať už vůz budete dobíjet doma nebo na cestách, máme pro vás mnoho skvělých řešení, která
vám život s elektrifikovaným vozem maximálně zjednoduší.
Specifikace vozů

Níže naleznete také specifikace vysokonapěťových akumulátorů, díky kterým si snadno můžete vypočítat přibližnou dobu nabíjení.

Kuga PHEV Mustang Mach‑E RWD Explorer RWD Capri RWD E‑Transit Custom E‑Transit Van
Kapacita akumulátoru 14,4 kWh 72,6 kWh / 91 kWh 77 kWh 77 kWh 64 kWh 68 kWh
Maximální dojezd 69 km 470 km / 600 km 602 km 627 km 329 km 309 km
Maximální nabíjecí výkon 3,6 kW 150 kW 135 kW 135 kW 125 kW 115 kW
Nabíjecí čas 10-80 %
33 min / 45 min 28 min 28 min 39 min 34 min



DOMA / V PRÁCI
Nabíjení ze zásuvky

Vybrané plug-in hybridní a elektrické vozy Ford jsou standardně dodávány se síťovým adaptérem pro nabíjení ze zásuvky 230 V anebo s kabelem pro AC dobíjecí stanice (v závislosti na modelu). V nabídce originálního příslušenství Ford najdete také další síťové adaptéry a přenosné AC nabíječky.

Přibližná doba nabíjení 0 ‐ 100% Plug-in hybrid Elektromobil
6,5 hodin až 30 hodin
Nabíjení z nástěnné nabíječky (wallboxu)
Pokud obvykle parkujete své vozidlo v garáži nebo u domu, doporučujeme instalaci nástěnné nabíječky, která poskytuje výrazně vyšší nabíjecí výkon a pohodlí v porovnání s nabíjením z běžné zásuvky. Nabíjecí konektor
Typ 2 (Mennekes)

Instalace nástěnné nabíječky
Posouzení proveditelnosti, výběr té správné nabíječky, instalaci na klíč a další pro vás zajistí naše partnerská společnost COM Electric, působící na celém území České republiky.
Po vyplnění formuláře na comelectric.cz vás bude COM Electric kontaktovat nebo oslovte svého prodejce Ford.

Wallboxy VESTEL od firmy COM Electric
Ideálním řešením pro nabíjení vozů s elektrickým pohonem doma nebo v práci jsou wallboxy Vestel EVC04 od našeho partnera COM Electric.
V závislosti na verzi umí až 22 kW nabíjecího výkonu, disponují například elektroměrem, WiFi a LTE připojením a také RFID čtečkou karet.
A jsou kompatibilní se všemi našimi plug-in hybridními a elektrickými vozy Ford.


Přibližná doba nabíjení 0 ‐ 100% Plug-in hybrid Elektromobil
3,5 hodin 10 hodin

NA CESTÁCH
Veřejné nabíjení

V případě, že nemáte možnost nabíjet doma, nebo vyrážíte na delší cestu, rozhodně využijete veřejné dobíjecí body. Podívejte se na nejčastější typy nabíjecích stanic, jejich konektory a na způsoby, jak dobíjecí stanice hledat a používat.



Běžné nabíjecí stanice a wallboxy

Tyto nabíjecí body potkáte na cestách zcela nejčastěji. Jsou umístěny v menších městech, ale také u hotelů, obchodů, v garážích a jejich výkon často činí 11 nebo 22 kW.

Nabíjecí výkon

3,7 ‐ 45 kW
Nabíjecí konektor
Typ 2 (Mennekes)
Rychlé nabíjecí stanice

Rychlých nabíjecích stanic rychle přibývá, a postupně se stávají běžného vybavení parkovišť u velkých hypermarketů, nákupních center, čerpacích stanic a jiných. Nejčastěji narazíte na dobíjecí body o výkonu 50 kW.

Nabíjecí výkon

50 ‐ 85 kW
Nabíjecí konektor
CCS 2
Superrychlé nabíjecí stanice

Nejméně času nabíjením svého vozu strávíte u superrychlé nabíjecí stanice. Potkat je můžete u dálnic a ve větších městech. Jejich množství bude také postupně přibývat.

Nabíjecí výkon

100 ‐ 350 kW
Nabíjecí konektor
CCS 2

Rychlost dobíjení a životnost akumulátoru

Při používání elektrifikovaného vozidla je nutné myslet na specifické vlastnosti vysokonapěťového akumulátoru. Platí to zejména během dobíjení vozidla.

Rychlost dobíjení vozidla závisí na:
  • okolní teplotě (nabíjení v chladném počasí trvá déle)
  • stavu nabití akumulátoru (nejrychleji se vozidlo nabíjí v rozmezí 20 ‐ 80%)
  • vytížení nabíjecí stanice (pokud jsou dobíjecí body vytíženy, nabíjecí výkon se může snížit)
  • zdraví akumulátoru
Pro zachování kondice akumulátoru doporučujeme využívat pomalejší nabíjení střídavým proudem. Nadměrné používání rychlého nabíjení může urychlit degradaci akumulátoru.
Platba za nabíjení

Při nabíjení na cestách je nutné také myslet na to, že různé dobíjecí stanice vlastní různí provozovatelé. Některé stanice proto například před zahájením dobíjení vyžadují registraci a výběr nabíjecího tarifu. Vybrané dobíjecí stanice potom nabízí možnost přímé platby za nabíjení, často však za vyšší cenu než pro registrované uživatele.

Aby pro vás bylo nabíjení co nejsnazší, s nákupem jakéhokoliv elektrického vozidla Ford získáte dvě dobíjecí karty, které vám zajistí maximální pohodlí na cestách.

Jakmile si totiž kartu/y aktivujete, veškeré nabíjení u většiny veřejných nabíjecích stanic vám bude účtováno centrálně. Vám tak odpadne starost s neustálým vytvářením si nových účtů a zadáváním platebních údajů.




Karta BlueOval™ Charge Network

Tato karta se skvěle hodí pro cestování do zahraničí. Nabíjecí síť BlueOval™ Charge Network totiž zahrnuje více než 600 000 nabíjecích bodů po celé Evropě.
Tato nabíjecí karta umožňuje také nabíjení v síti rychlonabíječek IONITY za zvýhodněné ceny, které je součástí separátního předplatného.
Platba za nabíjení je stržena z vámi zadané platební karty po každé nabíjecí relaci.

Přístup do sítě BlueOval™ Charge Network 75 Kč / měsíc pro vozy Mustang Mach-E
a Explorer zdarma
po dobu dostupnosti služby
Přístup do sítě IONITY 4 300 Kč / rok pro osobní vozy platí bezplatná zkušební doba na jeden rok
Cena za nabíjení při aktivním předplatném

Zobrazení předběžné ceny dobíjení (Kč / 1 kWh) v síti BlueOval™ Charge Network je možné v aplikaci FordPass nebo v infotainmentu vozidla.

Dotovaná cena nabíjení při aktivním předplatném v síti IONITY je 12 Kč / kWh
(Cena aktuální k 1. 10. 2024. Výše ceny se může měnit bez předchozího ohlášení.)

Zobrazit nabíjecí body v této síti



Nabíjecí karta Ford

Nabíjecí karta Ford vám usnadní nabíjení zejména v tuzemsku. Kartu jsme pro naše zákazníky vytvořili ve spolupráci s českou firmou Axigon, poskytovatelem služeb veřejného dobíjení. Díky této kartě budete moci nabíjet u předních provozovatelů dobíjecích stanic (ČEZ, E.ON, PRE a dalších) a užívat si zvýhodněné ceny za dobíjení.

Poplatek za aktivací Nabíjecí karty Ford činí 1 Kč.

Do 24 hodin po úhradě vám přijdou přihlašovací údaje do klientské zóny. Částka za nabíjení je připisována na vrub vašemu účtu a vyúčtování probíhá na měsíční bázi fakturou.



Cena za nabíjení při aktivním předplatném

Aktuální ceník společnosti Axigon si můžete zobrazit níže. V PDF ceníku se jedná o „Nabíjení s kartou s akceptací u PRE“.
(Cena aktuální k 1. 5. 2024. Výše ceny se může měnit bez předchozího ohlášení.)

Zobrazit zvýhodněné ceny za dobíjení


Kde nabíjet?
Nabíjecí stanice ČEZ Nabíjecí stanice E.ON Nabíjecí stanice PRE

DOJEZD VOZIDLA


Dojezd je jeden z hlavních parametrů, který je při nákupu vozidla nutné vzít v úvahu.
Podívejte se, jakým způsobem se hodnoty dojezdu získávají, a jak s nimi nakládat.
WLTP a opravdový dojezd

WLTP je celosvětově odsouhlasený testovací standard měření vzdálenosti, kterou vozidlo ujede za přesně stanovených podmínek. Velkou výhodou je, že díky tomuto standardu můžeme porovnávat hodnoty jednotlivých vozidel mezi sebou.

Při používání elektrifikovaného vozidla ovšem často můžeme narazit na proměnné, které jednoduše tyto standardizované testy nedokáží zohlednit. Mezi tyto faktory patří zejména:

  • styl jízdy (vysoká rychlost a prudká akcelerace rychleji vybíjí akumulátor)
  • povětrnostní podmínky (špatné počasí a silný vítr mají vliv na aerodynamiku a odpor vozu, s vyšší zátěží klesá také dojezd)
  • teplota (v chladném počasí se akumulátor vozidla automaticky ohřívá na provozní teplotu, tím spotřebovává energii)
  • používání příslušenství (klimatizace, topení, vyhřívaní sedadel mají také vliv na spotřebu energie)

Veškeré uvedené časy nabíjení jsou indikativní. Dojezdy vozů na této stránce odpovídají plnému nabití akumulátoru. Měřeno metodikou WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Některé informace nemusí odpovídat aktuálním specifikacím.

Pro nejaktuálnější informace kontaktujte svého prodejce Ford.

Zavolat
zpět
Tato stránka používá cookies

Tato stránka používá cookies, které slouží pro zlepšení uživatelského zážitku, k analytice i cílení reklamy.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.